Představení
Knog Blinder je dostupný ve třech provedeních s 600, 900 a 1300 lumeny. Koupíte ho samostatně nebo i v sadách se zadními blikačkami. Moje verze pro test měla 900 lm. Pověsil jsem ji na svůj gravel a jezdil s ní po silnici, lesních cestách i v rozbitějším terénu. S průměrnou rychlostí cca 28 km/h jsem chtěl ověřit jestli úchyt zvládne i větší rázy a taky, jestli bude svítivost v těchto rychlostech dostačující.
Díky čtyřem LED diodám nabízí Blinder dlouhý a široký světelný kužel a boční otvory na těle světla napomáhají k tomu, abyste byli vidět i z boku. Výrobce uvádí 100% vodotěsnost s krytím IP67. Nabíjení zajišťuje integrovaný port USB-C.
Uchycení světla
Mám rád úplně čistý kokpit, takže jsem hledal světlo, které se dá uchytit zespodu pod cyklopočítač. To Blinder 900 splňoval. Dvě nejvýkonnější verze Blinder 900 a 1300 totiž v balení obsahují dva typy držáků – silikonový popruh na řídítka s průměrem 22,2 až 35 mm a spodní GoPro uchyt pod 'garmina'.
Instalace světla je hodně jednoduchá, stačí uvolnit západku, zastrčit světlo do držáku a zaklapnout západku, aby světlo nevypadlo. Nejdříve se mi ten mechanizmus nezdál moc spolehlivý a uvažoval jsem, že světlo pojistím nějakou gumičkou. Nakonec jsem s tím jezdil, tak jak to inženýři v Knogu vymysleli, a světlo drželo, jak má i na rozbitých cestách. Doporučuju jen držák v GoPro úchytu pořádně dotáhnout, aby se světlo nepřeklopovalo dopředu či dozadu a svítilo přesně, kde chcete.