Nezapomeňte
- V případě návštěvy zdravotnického zařízení vždy nejprve předložte Evropský průkaz zdravotního pojištění od vaší pojišťovny (např. VZP, OZP apod.).
- Před hospitalizací, před převozem, před repatriací a před převozem v tuzemsku (nikoliv před záchrannou akcí) je bezpodmínečně nutné kontaktovat nonstop službu 24-h-Notfallservice (jinak bude uhrazena částka nejvýše 750 EUR):
Europ Assistance tel. +43 (0) 125 33 798
e-mail: aws@alpenverein.at
Mějte na paměti, že pojistitel uhradí prokázané výdaje za nezbytné lékařské ošetření při pobytu v nemocnici
- v Rakousku: v rámci obecné kategorie poplatků ve veřejných nemocnicích,
- mimo Rakousko: ve veřejných nemocnicích
Hlášení pojistné události
Až budete zpětně žádat o náhradu vzniklých výdajů, je nutno vyplnit on-line hlášení pojistné události a k němu připojit:
- Potvrzení o úhradě členských příspěvků u OEAV.CZ (vystavíme na vyžádání),
- Faktury a doklady o úhradách, které bezprostředně souvisejí s pojistnou událostí (tj. za záchrannou akci, transport, pobyt v nemocnici, ambulantní ošetření, léky…)
- Lékařskou zprávu s popisem onemocnění, popisem lékařského výkonu, dobou ošetření.
- Potvrzení o vyrovnání závazků od vaší zdravotní pojišťovny po podání Žádosti o náhradu nákladů vynaložených na zdravotní služby poskytnuté v zahraničí (např. od VZP, OZP apod.).
Požadované dokumenty nahrajete do on-line formuláře hlášení pojistné události. Po odeslání formuláře obdržíte potvrzovací e-mail. V případě, že dodatečně obdržíte další faktury, lze je následně odeslat pomocí osobního PIN kódu.
On-line formulář hlášení pojistné události - léčebné výlohy a záchranná akce
Veškerá hlášení musí být vyplněna v němčině nebo v angličtině.